יומן מסע- שבוע 54

יש משפטים שהולכים איתי שבועות. מישהו זורק משהו, בכלל תוך כדי מחמאה, כבדרך אגב, ויוצר ליקוי חמה כבד באור המחשבות הקדוש שלי לימים שלמים: "יש בוז קטן, מוסתר אבל לגמרי נוכח, בכתיבה שלך. אתה מספר על עצמך בגוף ראשון, על הבחירות המיוחדות שלך, אבל בעצם כל הזמן מבדיל את עצמך מהעולם. מכריז באופן קבוע שאתה לא כמו כולם."
הרגשתי צורך להתנצל, לתקן את ההתנהלות שלי, ולא ידעתי היכן להתחיל. לא כואב מה שלא פוגע בעצב עמוק. ניסיתי להדחיק ולהרחיק את הנגיעה הישירה באמת שהסתרתי. תירצתי לעצמי שאלו פרפורי סליחות עתיקים שחבויים בי ומתעוררים בטבעיות בעונה הזו של השנה. שמדובר, אולי, בחוסר ביטחון תהומי מהספר העומד לצאת. שאלו רק קצוות רגשיות חשופים מכל הטירוף הבלתי הגיוני שאנחנו קוראים לו מציאות. עלינו לכנרת, טבלנו, צחקנו, רצנו, השתוללנו והתלהבנו אבל המחשבה הטורדנית לא עברה.
אני מכיר כבר את הבוז הזה שיוצא ממני לעיתים. את ההתנשאות המתגנבת ללא הזמנה בין המילים היפות בהן אני מקשט את עולמי. כיצד בשיחה אני לא בכנות מקשיב אלא רק חושב על המשפט שאומר בתורי. מזלזל בלי רצון באמונות שלא נוגעות בי ומנסה להוכיח את טיפשותן. בוחר להתבונן מהצד בהתנהלות הבריות, כאילו אני לא חלק, אך בעצם עומד ביציע כפרשן ומבקר, ושופט את העולם בו אני מתקיים. לפתע, במשפט אחד, הבנתי שכל הבערה שבי על טיפשות, עיקשות, צרות אופקים והתנשאות באחרים מעידה בעיקר על המומים שאני חושש שיחשפו אצלי.
כל החופש והשחרור שלקחתי לא עזר לי למצוא הקלה. רק כשעמדתי על הגג וניקיתי את שכבות האבק שכיסו את השמש מלתת לנו כח מאורה, הבנתי שאני כבר בחוץ. שהכתיבה שורפת באור הציבוריות את החולשות, הפחדים והעכבות שלי אך גם ממלאת אותי בעוצמת חיים. מכריחה אותי להתמודד עם הבוז, הנבדלות והקשיים שלי עם העולם, אבל גם מאפשרת לי להיפתח לביקורת, לזהות בדיוק יתר את טעויותיי ועוזרת לי, לא מעט אפילו, להיות קצת יותר "כמו כולם".

בלוג נודד

להיות נוכח

ארטמיס היא רכב שברולט גדול ושרירי המצויד במנוע מפלצתי, רכב רחב וכבד למדי והנהיגה בו מחייבת תשומת לב מלאה, נוכחות מרוכזת שלי בכל שלבי הנהיגה. שלא בדומה לרכבים החדשים המסייעים בתיקון שגיאות הנהג בזמן הנהיגה ארטמיס דורשת נוכחות מלאה ותכנון מוקדם של כל פניה וכל עצירה במהלך הנסיעה בכביש כמו גם בחירה מוקפדת של המקום בו אני רוצה לחנות למהלך הלילה או השעות הקרובות.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

להיות בחוויה

ראיתי שלג בחיי, ביקרתי באתרי שלג בחו"ל, השתדלתי לדלג בארץ לכל סופת שלגים טובה, בירושלים, במירון ברמת הגולן אפילו זכיתי להיות עד לשלג ההוא בחורף 92 בכרמל אבל מעולם לא חייתי בשלג. השבוע עליתי עם ארטמיס ומלמל לפני ירידת השלג לצפון רמת הגולן מתוך תחושה פנימית שאני רוצה לחיות בשלג למספר ימים.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

הצורך להיות בתנועה מתמדת

ארטמיס בדרכים. המהות של ארטמיס דורשת תנועה ותזוזה. לאחר מספר ימים במקום אחד ארטמיס מתחילה לסמן שהיגיע הזמן לזוז קצת, לבקר מקום אחר, לזכור שבחרתי בחיים בתנועה. התנועה הזו לכמה ימים למקום אחר, בטבע, בעיר אחרת, במפגש עם אנשים אחרים משרת את חוסר השקט הפנימי שלי אבל גם מזכיר לי להמשיך ולדייק את מה שאני נושא איתי במסע ולהקפיד לא לאגור ולאסוף יותר ממה שאפשר לזוז אתו ומשרת אותי גם בחפצים המלווים אותי וכמובן גם בהתחייבויות שלי כלפי וכלפי האנשים הסובבים אותי.
  אורי שפירא      Israel