יומן מסע- שבוע 51

 
הרבה דברים השתנו בשנה שלנו על גלגלים.
בהתחלה היינו מרבים לברוח בעזרת הרכב הקטן למציאות שהשארנו מאחור. קפצנו לבקר לחברים ומשפחה מידי שבוע, הלכנו לסרטים ומסעדות, השארנו את שי בתוך מסגרת והאמנו שחובה עלינו להמשיך לבנות יציבות וקריירה. לאט, בקצב עונות השנה, למדנו להיות נינוחים עם החריגות שלנו. עם השבועות שחלפו השלמנו עם המחשבה שאנחנו מתקיימים מחוץ לקירות, למרוץ, למשחק ולכללים.
שמחנו בצורה אקספוננציאלית על כך שהמרנו את זמן העבודה שנשרף על תשלומי שכר דירה וחשבונות בפנאי לשיפוץ הבית שלנו. מקצב 'קיפול' החפצים לקראת תנועה שירד ממעל לשעה לפחות מעשרים דקות. התלהבנו מהאפשרות להתנתק בבוקר מנוף אחד ולגלות אחד חדש בערב. הצורך הכבד 'לפנק' את עצמנו על חיים שלא רצינו לחיות, להסתלק מהקשיים שלהם, הוחלף ביכולת לזהות ולהתרגש בפשטות ממה שיש. התנתקנו מהדעות והחוקים של העולם שסביבנו והתחלנו להנות מהשמש הטובה, מהצל המקל, מקריאה, ממשחק ובעיקר ממוזיקה.
בכל בוקר כשאני מתעורר, עוד לפני צחצוח השיניים, אני מפעיל מוזיקה שתנגן ברקע. מבחינתי, יום שמתחיל בשיר הוא כבר אחד טוב. הצלילים מוציאים את שי מהמיטה בצעדי ריקוד, מעניקים לשנינו טון ומקצב בריא להתאוששות, ומאפשרים לנו לקבל את ההתעוררות בהקשבה. תמיד אהבתי לנגן שירים, לשדר לעולם פס קול, אבל מעולם לא היה לי קהל נפלא ונאמן כמו שי.
היא מקשיבה אדוקה. מאזינה בשמחה למוזיקה בשפות שונות ובסגנונות מורכבים. גם כשנדמה לי שהיא עסוקה בציור או משחק אני שומע אותה מזמזמת לעצמה בשקט. מדי פעם היא מרימה ראש ושואלת מה הפירוש של 'ברדיו החלפון של הגשש' או 'כנשיקת טבחת' או 'הלומי פטישוני כסף סמויים' והלב שלי עולה על גדותיו.
במהלך היום היא הופכת כל ערימת חול וסלע לבמה ופוצחת במופע סוער מול הרוח. נכנסת בחופשיות קלילה למרחב זמן וחלל משלה ומציגה את עצמה. לא מפחדת להשתטות, לצרוח במלוא גרון ולהיות הילדה שהיא במלוא הדרה.
לאורך היום אני יושב בנחת וצופה בה שרה ורוקדת לעננים -
מלמל בלי קול תודה יוקדת שזכיתי לחיות מעט על גלגלים.
 
 
בלוג נודד

להיות נוכח

ארטמיס היא רכב שברולט גדול ושרירי המצויד במנוע מפלצתי, רכב רחב וכבד למדי והנהיגה בו מחייבת תשומת לב מלאה, נוכחות מרוכזת שלי בכל שלבי הנהיגה. שלא בדומה לרכבים החדשים המסייעים בתיקון שגיאות הנהג בזמן הנהיגה ארטמיס דורשת נוכחות מלאה ותכנון מוקדם של כל פניה וכל עצירה במהלך הנסיעה בכביש כמו גם בחירה מוקפדת של המקום בו אני רוצה לחנות למהלך הלילה או השעות הקרובות.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

להיות בחוויה

ראיתי שלג בחיי, ביקרתי באתרי שלג בחו"ל, השתדלתי לדלג בארץ לכל סופת שלגים טובה, בירושלים, במירון ברמת הגולן אפילו זכיתי להיות עד לשלג ההוא בחורף 92 בכרמל אבל מעולם לא חייתי בשלג. השבוע עליתי עם ארטמיס ומלמל לפני ירידת השלג לצפון רמת הגולן מתוך תחושה פנימית שאני רוצה לחיות בשלג למספר ימים.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

הצורך להיות בתנועה מתמדת

ארטמיס בדרכים. המהות של ארטמיס דורשת תנועה ותזוזה. לאחר מספר ימים במקום אחד ארטמיס מתחילה לסמן שהיגיע הזמן לזוז קצת, לבקר מקום אחר, לזכור שבחרתי בחיים בתנועה. התנועה הזו לכמה ימים למקום אחר, בטבע, בעיר אחרת, במפגש עם אנשים אחרים משרת את חוסר השקט הפנימי שלי אבל גם מזכיר לי להמשיך ולדייק את מה שאני נושא איתי במסע ולהקפיד לא לאגור ולאסוף יותר ממה שאפשר לזוז אתו ומשרת אותי גם בחפצים המלווים אותי וכמובן גם בהתחייבויות שלי כלפי וכלפי האנשים הסובבים אותי.
  אורי שפירא      Israel