תחושת המסוגלת וחשיבת המצליחן

המסע עם ארטמיס נמשך ואתו השעורים והאימון הבלתי פוסק שלי בתוך החוויה, חוויה של מסע הכולל מפגש קסום נוסף עם השביליסט במצפה רמון. מפגש שלימד אותי על הצורך להיות כאן ועכשיו וליהנות משקיעות וזריחות, מרחב ומפגש עם אנשים מיוחדים, אנשים על גלגלים ובעל מאפיה במצפה עם תובנות על העולם ויד המכינה קינוחים מכל קצוות עולם... רק אם אני משחרר את החשש והפחד מהצעד הבא ניתן ליהנות מחוויית הדרכים חוויה המפגישה מפגשים מדהימים אך גם הם ממשיכים ונעלמים ואם אני לא נוכח וחווה אין דרך לשוב לרגע הקסום המיוחד הזה. ברגע שאני נוכח בדרכים בכאן ועכשיו הלב והראש נפתחים באמת לקבל את חוויות המסע ללמוד ולאמן שרירי נפש חדשים שלא ידעתי על קיומם. 
 
בשבוע האחרון ארטמיס הציבה אתגרים, שהשפיעו על שגרת החיים ושלחו אותי להתאמן על המיומנויות הבסיסיות שמירה על תדר חיובי, ההבנה שהכל נעשה למען טובתי העליונה ותפיסת המסוגלות של המצליחנים. אתגר ראשון, תקלה ברדיאטור שגרמה לכל נוזל הצינון ברכב להעלם ולמנוע להגיע לטמפרטורות בעייתיות דווקא בירידה מכביש מהיר בדרך חזרה משלומי ולקראת התארגנות לפגישה חשובה, תקלה שגרמה לי להרים טלפון בהול לציקי, האחד והיחיד, מנהל המוסך לקריאת עזרה ולאבד אוריינטציה קלה ואף לתת לתחושת תסכול להתגנב לתוך מחשבותיי. רק אחרי מספר נשימות ומעבר חשבתי לתהליך של התגייסות ופתרון בעיות, הצלחתי להיזכר שכל הבית נמצא איתי ואיתו גם כל כלי העבודה שלי, עוד מאמץ קטן וחזר אלי הביטחון בדרך וביכולות, תחושת מסוגלות והנאה חזרה לקנן וגם הזיכרון והתחושה שאני בעצם, די יודע לגשת למנועים וגם די חובב גריז שמן ומפתחות מיוחדים... כמה דקות אחרי נמצא הצינור שהשתחרר סגירת בנד קלה, מילוי מים והופ אני בהמשך הנסיעה ובהמשך המסע. 




 
 בורג של דלת המיקרו גל שהשתחרר ועיצבן לאחר שתוקן כבר פעמיים אבל לפתע נידלק הרעיון כיצד ניתן לסדר לגמרי אחרת את הדברים ואיך ניתן בעצם לשפר וליצור חיים נוחים ומדויקים יותר. שוב עולה חיוך של מסוגלות ותודה על כך שאתגרים מוציאים ממני פתרונות יצרתיים ומדויקים וגם מאתגרים את הנכונות שלי להתפשר עם הקיים או לשאוף אל האפשר ומעבר לו.
 
 חדירת מים טורדנית מגג הרכב דווקא לקראת ימי החורף, חשדתי בה בטפטוף הגשם לפני שבועיים אבל הדחקתי את המחשבה ובעקר את הפעולה הדרושה. עוצמת הגשם המגיע חייבה הפעם בדיקה מסודרת ואכן יש חדירת מים ונזילה, שדים אפלים יצאו מרבצם על הדרך שבחרתי ועל היכולת של ארטמיס באמת לשרת את המטרה ועל קצב ההוצאות כולל המחשבה ותמונת העתיד של סופ"ש גשום בו אני יושב עם דליי מים בתוך הקרוואן או נימלט למקלט יבש ומשאיר את כל הציוד לצוף בימי הגשם. שוב יציאה ממצב של מחשבות שלא מקדמות אל מוד של פעולה ועשיה, חומרי אטימה נקנו, בדיקה שיטתי נעשתה לאיתור נקודת הכניסה של המים, ולאחר יומיים של עבודה מאומצת בוצעה אטימה ביום חמישי בערב, חמש שעות לפני שהגשם הראשון הופיע וניתך בעוז על גגה של ארטמיס, וכן ברור לי שאני צריך לחזור על פעולת האיטום כשהכל יתייבש אבל סופ"ש גשום של גשם רוחות ברקים ורעמים עבר עלי בחמימות וביובש בתוך ארטמיס המכילה. ריקוד השמחה של יום שישי בערב, בידיעה שניצחתי את הנזילה אך בעיקר התגברתי על תגובות אוטומטיות שלי ופעלתי בדרך שונה עם תוצאה שונה..היה מושלם...ולשמחתי לא מתועד. 
 
 וכך בשבוע אחד מאתגר מדרום לצפון זכיתי לאימון נוסף של תנועה, התמקדות בעשיה ובעיקר של תחושת מסוגלות ואמונה בדרך בה בחרתי ללכת השנה.



 
בלוג נודד

להיות נוכח

ארטמיס היא רכב שברולט גדול ושרירי המצויד במנוע מפלצתי, רכב רחב וכבד למדי והנהיגה בו מחייבת תשומת לב מלאה, נוכחות מרוכזת שלי בכל שלבי הנהיגה. שלא בדומה לרכבים החדשים המסייעים בתיקון שגיאות הנהג בזמן הנהיגה ארטמיס דורשת נוכחות מלאה ותכנון מוקדם של כל פניה וכל עצירה במהלך הנסיעה בכביש כמו גם בחירה מוקפדת של המקום בו אני רוצה לחנות למהלך הלילה או השעות הקרובות.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

להיות בחוויה

ראיתי שלג בחיי, ביקרתי באתרי שלג בחו"ל, השתדלתי לדלג בארץ לכל סופת שלגים טובה, בירושלים, במירון ברמת הגולן אפילו זכיתי להיות עד לשלג ההוא בחורף 92 בכרמל אבל מעולם לא חייתי בשלג. השבוע עליתי עם ארטמיס ומלמל לפני ירידת השלג לצפון רמת הגולן מתוך תחושה פנימית שאני רוצה לחיות בשלג למספר ימים.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

הצורך להיות בתנועה מתמדת

ארטמיס בדרכים. המהות של ארטמיס דורשת תנועה ותזוזה. לאחר מספר ימים במקום אחד ארטמיס מתחילה לסמן שהיגיע הזמן לזוז קצת, לבקר מקום אחר, לזכור שבחרתי בחיים בתנועה. התנועה הזו לכמה ימים למקום אחר, בטבע, בעיר אחרת, במפגש עם אנשים אחרים משרת את חוסר השקט הפנימי שלי אבל גם מזכיר לי להמשיך ולדייק את מה שאני נושא איתי במסע ולהקפיד לא לאגור ולאסוף יותר ממה שאפשר לזוז אתו ומשרת אותי גם בחפצים המלווים אותי וכמובן גם בהתחייבויות שלי כלפי וכלפי האנשים הסובבים אותי.
  אורי שפירא      Israel